מהו קרח יבש

חברת קלין קור טכנולוגיות מייצרת קרח יבש ברמת איכות גבוהה המתאימה לניקוי לוחות חשמל וציוד טכנולוגי.

הקרח הינו ללא תוספת חומרים וללא אחוזי לחות , היצור נעשה בסמוך למועד הביצוע  תוך הקפדה ודרישות על כללי יצור מאוד גבוהים תוך בקרת איכות קפדנית ביותר.

קרח יבש: שם גנרי לפחמן דו חמצני במצבו המוצק. קרח יבש דומה במראהו לקרח שנוצר ממים אבל הרבה יותר קר (79-). קרח יבש עובר ממצב מוצק למצב גזי ללא השלב של הנוזלי ומכאן שמו קרח יבש.

קרח יבש הוא גז הפחמן הדו-חמצני (CO2) במצב צבירה מוצק. צורתו החיצונית מזכירה קרח (מכאן שמו).

טמפרטורת הקרח היבש היא 78.33ºC-. בתנאים הרגילים (לחץ אטמוספרי וטמפרטורת החדר) הוא עובר למצב צבירת גז תוך דילוג על השלב הנוזלי.  תופעה זו מכונה המראה (בלועזית, סובלימציה).

הטמפרטורה הנמוכה מאוד הופכת את הקרח היבש לשימושי במיוחד להקפאה ולשמירת דברים בהקפאה. קרח יבש נמצא בשימוש נרחב כיוון שהוא קל להקפאה ולשימוש בעזרת כפפות מבודדות.

כיצד מייצרים קרח יבש.

הצעד הראשון ביצירת קרח יבש הוא דחיסת גז הפחמן הדו-חמצני עד להפיכתו לנוזל תוך כדי סילוק עודף החום. הגז CO2 יהפוך לנוזל בלחץ של כ-60.7 ק"ג על סמ"ר בטמפרטורת החדר. הצעד הבא הוא לצמצם את הלחץ המופעל על הפחמן הדו-חמצני ולהעבירו דרך שסתום הוויסות למכל ריק. הנוזל יתפרץ, כך שחלקו יהפוך לגז, מה שיגרום לשארית להתקרר. עם נפילת הטמפרטורה ל- 78.5ºC-, שבה CO2 קופא, חלק ממנו יקפא ויהפוך לשלג. השלג היבש נדחס באמצעות מכבש גדול כדי ליצור בלוקים של קרח או לתוך תבניות בצורות שונות. הקרח היבש שוקל בערך פי שניים מהקרח הרגיל.

הפחמן הדו-חמצני (CO2) נטול ריח, טעם וצבע, אינו רעיל או דליק ואינו מוליך חשמל. CO2 המרכיב כ-0.03% מהאטמוספרה של כדור הארץ, מהווה אחד הגזים החשובים ביותר. זהו המקור היחידי לפחמימות ממקור צמחי. 

 CO2 תורם לגדילת הצמחים ומשתתף באיזון הטבעי של חום כדור הארץ. הגז שבני האדם ובעלי החיים נושפים לתוך האטמוספרה נאמד ב-28 מיליון טונות  CO2 ביום, ואילו מפעלי תעשייה פולטים 25,000 טונות  CO2 ביום; 95% מכמות זו מקורם במוצרים נלווים (0.04% של שאר המקורות).

תכונות CO2.

משקל מולקולרי44,01
צפיפות (במצב מוצק)1561 ק"ג /מ"ר ב- ºC78.33-
צפיפות (במצב נוזלי)1020.4 ק"ג /מ"ר ב- ºC17.78-
צפיפות (במצב גז)1.97 ק"ג /מ"ר ב- ºC0
טמפרטורת המסהºC56.61- בלחץ 11.6 ק"ג /סמ"ר
מקדם מעבר מנוזל לגז8.726 בחום ºC17.78-
מקדם מעבר מנוזל לשלג0.46 בחוםºC17.78-
0.57 בחוםºC48.33-

ניתן לנצל את אנרגיית החום הטמונה בחומר לניקוי משטחים.

קרח יבש הוא חומר בטיחותי שאינו ממרק ואינו מוליך חשמל. הוא אינו משנה את מבנה החומר המעובד, אינו גורם לשחיקת פינות או לנזק כלשהו של המשטח.

תחומי השימוש בקרח יבש

תוספת למשקאות

תוספת לבריכות ולג`קוזי

טיסות

תעשיית אפייה

שייט

סימון בקר וסוסים

תאי הקפאה ומקררים שבורים

משקאות מוגזים

האטת מהירות תגובות כימיות

יצירת לחץ כימי

הסרת זיגוג ממוצרי פלסטיק וגומי שעוצבו בתבניות

שמירת מזון יבש

ניקוי בקרח יבש

מכונות ערפל

הקפאת תותים טריים

עיבוד בשר טרי

השמדת מזיקים

הכנת בירה שחורה בבית

יצירת גז אינרטי

תעשייה רפואית

שימור דגים הסרת מרצפות

פרוייקטים מדעיים בבתי-ספר

חיבור תוך כווץ

הובלת צמחים

התזת פתיתי קרח יבש

חברת "קלין קור טכנולוגיות" מציעה מגוון שיטות לשיקום ציוד אלקטרוני אחרי שריפה, בין היתר באמצעות שיטת התזת פתיתי קרח יבש. טכנולוגיית DICC נועדה להפחית את עלויות השיקום והתיקון, למזער את זמן השבתת העסק ולשקם את הציוד האלקטרוני והחשמלי ביעילות מרבית ששיטות אחרות אינן מסוגלות לספק. לטכנולוגיית DICC יתרונות רבים והיא נחשבת ליעילה ביותר וכשיטה ידידותית לסביבה מאחר והיא אינה מייצרת פסולת רעילה כמו שיטות אחרות ופתיתי הקרח היבש חודרים היטב למערכות המרכיבות את הציוד האלקטרוני ומסירים היטב את הפיח.

מונעים קורוזיה

שיטות השיקום המתקדמות של "קלין קור טכנולוגיות" הן החדשניות ביותר בענף השיקום בארץ ובאמצעותן ניתן להימנע מקורוזיה מואצת בציוד ועל המעגלים המודפסים ועל לוחות הבקרה והפיקוד. לחברה מעבדת שיקום מקצועית וצוות מיומן העובר הכשרות מקצועיות וכך ניתן לטפל בכמות גדולה של ציוד אלקטרוני על מנת למזער נזקים ולהשיב את העבודה לסדרה במפעל או בעסק. "קלין קור טכנולוגיות" מציעה ניסיון וידע רב בשיקום ציוד ומכשור אלקטרוני במפעלי אלקטרוניקה ובחברות היי טק ואנו מתחייבים לתגובה מהירה ולשיעורי הצלחה גבוהים.

צרו איתנו קשר

להזמנת שירות או להתייעצות עם המומחים של קלין קור