מדוע האסבסט אסור לשימוש ומומלץ לפנותו?

החוק בישראל אינו מתיר עוד ייצור ומסחר באסבסט לאור הסכנות הבריאותיות הכרוכות בחומר זה. כיום, רק חברות מוסמכות על ידי המשרד לאיכות הסביבה רשאיות לטפל בפירוק ופינוי אסבסט אך לאור הפופולאריות של האסבסט בעבר בתחום הבנייה יש דרישה גבוהה לפינוי החומר בהתאם להנחיות ולחוק. האסבסט ומוצרים המכילים אסבסט עלולים לשחרר לאוויר סיבי אסבסט הגורמים למחלות קשות לאחר חדירתם למערכת הנשימה כגון התפתחות מחלת האסבסטוזיס, סרטן ריאות ומחלות סרטן נוספות. לכן, חשוב לפרק ולפנות את החומר המסוכן תוך כדי מניעת ריחוף סיבי האסבסט ואריזתו בשקים מיוחדים. את השקים האטומים יש לפנות לאתרי הטמנת אשפה מורשים המיועדים לקליטת ולהטמנת האסבסט.


סיבים קטלניים

האסבסט הוא מינרל צורני המאופיין בסיבים ארוכים ובמשך שנים ארוכות הוא נחשב לחומר מועדף ופופולארי בבנייה בגלל התנגדותו לחשמל, יכולת הבידוד הגבוהה, נוחות העבודה עם החומר ומשקלו הקל יחסית. במשך שנים השתמשו באסבסט לבידוד ארובות, גגות, קירות, צינורות קיטור, בכלי שייט ובעוד מגוון יישומים ושימושים. כאשר נתגלתה הסכנה הרבה בסיבי האסבסט הוקמה ועדה טכנית בין משרדית לאבק מזיק והאסבסט הוגדר כחומר מסוכן שיש לטפל בו בהתאם להנחיות שנקבעו. חשוב לדעת כי פירוק ופינוי האסבסט יש לבצע רק על ידי חברות המורשות ומוסמכות לכך, כחברת "קלין קור טכנולוגיות". החברה הכשירה צוות מיוחד עם מפקחי עבודה לטיפול בפירוק ופינוי אסבסט בהתאם לחוק ובאמצעות שיטות עבודה זהירות ותוך נקיטת כל האמצעים לשמור במהלך העבודה על בריאות העובדים ועוברי האורח.


שמירה על הבריאות והסביבה

מוצרים המכילים אסבסט עלולים להישבר או להתפורר כתוצאה מפגעי מזג האוויר וכתוצאה מבלאי. בנוסף, בשריפות האסבסט נדלק ונסדק ועלול להפיץ לאוויר את הסיבים המסוכנים. על מנת לשמור על בריאות הציבור והדיירים במבנה בו יש אסבסט חשוב לקרוא לחברת "קלין קור טכנולוגיות" המציעה את הידע, הניסיון וכל האמצעים הנדרשים (ציוד, מכשירים, בגדי מגן, אמצעי פירוק ופינוי) כמו גם צוות מקצועי המוסמך לטפל בפרויקטים של פירוק ופינוי אסבסט. צוות החברה פועל על פי ההנחיות ובהתאם לדרישות החוק על מנת להבטיח את שלום הציבור ולשמור על סביבה נקייה ובטוחה

צרו איתנו קשר

להזמנת שירות או להתייעצות עם המומחים של קלין קור